Opptak av debatten kan sees her: https://livestream.com/accounts/11147584/events/7657809 Har vi råd til å ta fremskrittene i bruk? Hvert år rammes mer […]
Aktuelt
Kristina Persson invitert til 68° North Conference on Behavioural Economics
Forskningsgruppen The Choice Lab ved Norges Handelshøyskole (NHH), hvor Kristina Persson deltar som forsker, organiserte en konferanse i atferdsøkonomi 2.-5. […]
Kristina Maria Persson om skatteunndragelse og moral i Harvard Business Review
Vår kollega Kristina Maria Persson (tidligere Bott), med sine medforfattere ved NHH, har skrevet en artikkel i Harvard Business Review […]
Kurs i overlevelsesanalyse for økonomisk evaluering
Oslo Economics arrangerer kurs i overlevelsesanalyse for økonomisk evaluering innen helse- og legemiddeløkonomi 26. september. Se invitasjon og påmeldingsdetaljer her.
Anbefaler superbuss på Nedre Romerike
Oslo Economics har bistått Ruter med utredning av ulike løsninger for kollektivtilbud på Nedre Romerike. Utredningen vurderer ulike konsepter for […]
For mange mål for offentlige anskaffelser – Høringsinnspill fra Oslo Economics til næringsministeren
Det finnes knapt et samfunnsmål som ikke skal nås gjennom offentlige anskaffelser. Derfor foreslår Oslo Economics at det gis klarere […]
Samfunnsøkonomisk analyse av drosjeløyver
Oslo Economics har utredet de samfunnsøkonomiske hensynene som ligger til grunn for dagens behovsprøving og begrensning i antall drosjeløyver på […]
Oslo Economics arrangerer kurs i konkurranseøkonomi på BI
I oktober 2017 vil Oslo Economics i samarbeid med Handelshøyskolen BI og advokatfirmaet Schjødt arrangere kortprogrammet «Konkurranseøkonomi». Kurset vil være […]
Oslo Economics gir forslag til utformingen av konkurransen om helikopterruten Værøy-Bodø.
Helikopterruten Værøy-Bodø forbinder øya Værøy i Lofoten med fastlandet og transportinfrastrukturen i Bodø. Kostnadene med ruten har økt fra 40 […]
Samfunnsøkonomisk lønnsomt å oppgradere Marinteknisk senter i Trondheim
På oppdrag fra Finansdepartementet og Nærings- og fiskeridepartementet har Oslo Economics sammen med Atkins kvalitetssikret (KS1) en tilpasset konseptvalgutredning (KVU) […]
Metode for samfunnsøkonomiske analyser og nytte-kostnadsanalyse av beredskapstiltak i samferdselssektoren
Oslo Economics har på oppdrag fra Samferdselsdepartementet utviklet en metode/analysemodell som gir bedre beslutningsgrunnlag for valg av og innretning på […]
Grenlandsbanen er ikke samfunnsøkonomisk lønnsom
På oppdrag for Finansdepartementet og Samferdselsdepartementet har Oslo Economics, sammen med Atkins, kvalitetssikret (KS 1) konseptvalgutredningen (KVU) for Grenlandsbanen. Våre […]